måndag 5 mars 2012

Jag har blivit med

Chanel. En del av er trodde säkert att jag skulle skriva "barn" där eller hur!

Jag älskar mode. Det är ett av mina största intressen. Jag känner inte att jag vill jobba med mode men jag andas det ändå. Modeintresset bryter av mitt yrkesliv som sjuksköterska och ger mig balans. Jag älskar att arbeta med människor, att hjälpa dem. Jag skulle nog säga att jag är en människa med djup.
Lika mycket älskar jag dock kontrasten; lyx, flärd. Det ytliga.

Jag är ingen materialist men jag har alltid drömt om att äga en Chanelväska.
Hela märket andas mode och fransk glamour. Prislappen har dock alltid fått dem att vara ganska ouppnåeliga. Trots att man kanske haft råd finns det alltid annat man prioriterat framför att köpa en väska för 20 000 kr...

Jag har funderat i åratal. Har sparat ett tag. Nu äger jag en. I nuläget befinner den sig någonstans mellan Danmark och Sverige. Längtar tills den är här.


Och ni. Den kostade inte 20 000 kr, ni kan andas ut. Jag köpte den på ett auktionhus där de har garanterat äkta varor till ett betydligt lägre pris.

Vintage alltså. Det är fint. Jag gillar när saker har en historia. Vem vet vad min väska har varit med om. Kanske den bevittnat ett uppslitande och känslosamt avslut på en turbulent romans?
Rest jorden runt? Vem vet. Nu hamnar den hos mig ett tag. Kanske för alltid.

1 kommentar:

  1. Grattis! Hoppas jag får se den snart =) och kanske känna lite..

    SvaraRadera