onsdag 29 februari 2012

Blandade känslor

Vilken bra feedback hörrni!

Gillar era förslag. Får lägga dem i en tombola, blunda och ta en lapp. Vilken spännande vändning mitt liv tar nu känner jag. Det pirrar lite i magen till och med. Känns så skönt att jag har er som kan ta dessa stora beslut åt mig.

Vad beträffar förkortningarna hade Lisa helt rätt, UVI = urinvägsinfektion och AB = Antibiotika.
FF är en förkortning för förmaksflimmer, LM läkemedel och KAD = kateter. Kul va!



Och Lisa, vi byter alla gånger! Du får ge mig en komprimerad kurs i veterinärkunskap först bara. Det har du väl tid med! ;)

I övrigt är jag helt slut idag. Agnes har kommit in i en ny period.
Hon matvägrar, sovvägrar och blir arg så fort det går emot henne. Testar gränser och trilskas om precis allt. Tur att tålamodet är bra ändå. Håller mig lugn och upprepar mantrat "det är en fas, det går över" om och om igen. Ibland skiner irritationen säkert igenom ändå dock. Barn har ju en tendens att skanna av ens sinnesstämning. Det är lätt att bli på dåligt humör när det skriks och gnälls ideligen. När Agnes gnäller blir jag på dåligt humör och så blir hon på ännu sämre humör. Sen är den onda cirkeln sluten. Men jag vet ju varför hon betér sig som hon gör. Det kan inte vara lätt att vara en liten ,liten människa som ska lära sig hur det är att vara just människa här på jorden. Ilska och frustration är naturliga reaktioner. Då gäller det att låta henne få ha sina känslor och finnas där som en trygg hamn (och famn) när det stormar.

Det var skönt att lämna över ansvaret till pappan på eftermiddagen. Var helt svettig och stressad. Varvade ner med fina kollegor på restaurang innan det bar av till jobbet.

Hoppas Sverige vinner ikväll för övrigt, ni tittar väl!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar